Livets sista sportlov

Denna dag började inte alls bra. Skyndade mig till bussen för att sedan få vänta på den hur länge som helst. När jag väl kom fram till skolan så var jag redan sen och när jag skulle stoppa ner handen i byxfickan för att ta på mig mitt nya armband så fanns det inte där. I panik så letade jag runt överallt jag varit och började nästan gråta när jag skulle förklara för receptionsten. Min snälla lärare Henke lugnade ner mig med att säga att "vi killar bryr oss inte så mycket om sånt, han köper säker ett nytt åt dig!". Jag hade då förklarat för honom att det var en present från Olle och att jag inte skulle våga berätta för honom att jag tappat det! Med Henkes pep-talk så satt jag kvar resten av lektionen och pluggade innan jag tog bussen hem för att leta efter armbandet som jag var säker på att jag lagt i min jeansficka! Men när jag väl kom hem efter att ha letat hela vägen hem, på busshållsplatsen, på bussen... så hittade jag det! I min cardigan ficka, tröjan jag hade tänkt att ha på mig men tog av mig i sista sekund innan jag sprang till bussen! Så går det om man är virrig som jag är men slutet gott allting gott !
Andra goda nyheter är att en tjej från en restaurang jag sökt jobb på ringde och frågade om jag kunde komma på en intervju hos dom på tisdag! och helt plöstligt så blev en dålig dag en bra dag!

Nu sitter jag i soffan och pluggar lite från och till, har även hunnit sova lite till OC, druckigt 2 koppar kaffe och kollat massa bloggar :) I morrn är det fredag och jag är ledig från skolan! Det blir träning med Frida på friskis, massa plugg, kanske ett besök hos Farmor. Nästa vecka är det lov och jag har redan massa inplanerat :)


PS. Denna bil önskar jag mig i studentpresent allihoppa! haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback