Godmorgon !

Vaknade presic och sitter nu i min säng och pratar med älsklingen på msn :) När resten av huset har vaknat så ska jag, litsa och yorgo ut på promenad :) sen så ska jag och Litsa shopa med några utav hennes vänner, det ska bli kul! Och i eftermiddag ska vi träffa en gran tjej som ska hjälpa mig att handla alla skolsaker !

Gårdagen var rolig ! Efter jag och Stefan vart och ätit så åkte vi hem och satte igång en film I love you, man. Vi han dock inte kolla klart på den för efter ett tag kom grannkillen över med en stor kylväska musslor! bläää.. Kommer inte ihåg vad han heter just nu men jag träffade honom för 7 år sedan när jag var här förra gången :) Sen kom en till snubbe som skulle parkera sin båt hos Litsas Mamma som bor i huset bredvid. Vi stod ute på uppfarten och snackade, tills jag, litsa och John ! (så hette han xD ) och åt kakor med glass :) SEN kom det en till grannpojke med sin systers bäbis i en barnvagn, han kom in och satt med oss när vi fikade medans litsa sprang runt med bäbisen på armen :)

När alla hade gott så kollade vi klart på filmen men jag somnade i soffan ganska snabbt :)

saknar dig massa bby ! (L)

Dog park

Hello Sweden !

Just nu sitter jag i soffan och ska presic börja kolla på I love you man. Yorgo sover i sin soffa, han är trött efter turen till hund parken där han fick leka med massa andra hundar. Han är så stor att de andra hundarna kan springa mellan bena på han xD Efter parken åkte vi och kollade upp hur jag ska göra med telefonen, fatta inte rikigt men det löser sig :) Sen åkte vi till Appelbees och käkade lunch, det blev kykling men mozzarella ost och potatis mos.

husets framsida.

yorgo in the car

High School :)

yorgo find a friend :)

USA

På flygplatsen så möttes jag upp av Barbro, Mike och Stefan . Vi satte oss i bilen och åkte hem till Stefan och Litsa:) Där blev vi bjudna på mat av litsas mamma och sen gick jag och la mig . Somnade ganska snabbt vilket för skönt för nu har jag kommit in i dygnsrytmen här :) Idag Har jag packat upp alla mina saker och ätit en stor amerikansk breakfast xD

Här kommer lite kort från huset :

mitt rum :)

min garderob !!! :)

min säng

vardagsrummet +kök

vardagsummet

mitt rum och mitt badrum

vardagsrum nr 2 + matsal

yorgo (tror det stavas så )

stefan tvättar bilen :)

mitt badrum

Hello !

Japp nu var man framme i USA. Sitter just nu på min säng i mitt fina rum :) Har nyss packat upp alla mina saker och så .
Flygresan gick jätte bra ! Vi i hade så kul, vi var typ 10 st från Sverige som åkte tillsammans, sen mötte vi upp ett gäng till i London som kom från andra delar av Europa. Vi var kanske runt 30 st som åkte från London till Chicago. Här kommer lite bilder från resan :)

stockholm - london.

londons flyplats - frukost !

londons flygplats - frukost !

london  - chicago. Flygplansmat.

london - chicago. Jag och Julia :)

Chicago Airport - Johanna, Hanna och Frida :)

Chicago Airport - Julia, Frida, Jag, Johanna och Hanna :)

Chigaco - Seattle. Jag och Marianna från Italien

HEJDÅ !

Nu sitter jag på mitt rum, älsklingen gör sig iordning och snart ska jag sätta mig i bilen och åka till stockholm. I morrn bär det av 07.25 från Arlanda. Är framme 20.17 lokaltid i Seattle !

Nu ska jag packa ner datorn så detta blir sista inlägget från Sverige...

PUSS HEJDÅ ! glöm inte att komentera ! hehe

Älskar dig massa <3

Älskar dig !

KINAMUREN

När jag kom hem från stan började jag packa ner alla mina kläder, är faktiskt klar snart ! Sen tog jag en lång dusch och gjorde mig iordning för att ta bussen upp på stan och möta mina älskling. Vi gick till Kina Muren och käkade buffén :) Efteråt gick vi och hyrde två filmer, Miraklet vid S:t Anna och Changeling. När vi kom hem kollade vi på Miraklet vid S:t Anna men vi somnade båda efter ett tag :P

Sista tur i Örebro Stad.

Hello

Efter att jag sagt hejdå till älsklingen när han åkte till skolan så tog jag bussen upp på stan för att inhandla lite saker jag behöver inför resan. Köpte en klocka, ett par trosor, nagelllackbortagnigsmedel, nagellack, mascara, rakhyvel, en tandborste, örhängen och en nagelfil.

Avskedskalas!

Här kommer det bilder från kvällen .
Tack alla som kom ! Det var jätte kul !

Bakning !

Hejhej !

Jag bestämde mig för att baka en chokladtårta, lussebullar och cupcakes ! Efter en tur till willys satte jag igång och bakade, lite senare än beräknat så det blev lite stressigt men blev klar med allt kvart i 5 :)
Här kommer bilder från bakningen xD

BAK !

lussebullar :)

REGN !!

Hej

Idag ringde väckarklockan 06.20. Gick upp med älsklingen för han skulle till skolan. Pappa skjussade oss till stationen där vi släppte av Falle. När jag kom hem igen la jag mig och sov i soffan i typ 2 timmar. Sen dess har jag kollat runt lite på vad jag ska baka för ikväll.
Även fast tältet jag tänkte vi skulle sitta i håller på att braka ihopp av allt regn .. :S
Nu ska jag äta lite rester från kinamaten igår !

puss puss

Thoren Business School

Söndagskvällen spenderades utan älsklingen, han var hemma och kurerade sig. Han precis som jag har blivit sjuk... Vaknade upp på måndagsmorgonen runt 9,  gjorde mig iordning och cyklade iväg till TBS för att äta lunch med tjejgänget och säga hejdå till alla som inte kommer ivkäll :) Medans alla var på sin lektion efter lunch passade jag på att ta en sväng på stan . Jag inhandlade en lila långärmad tröja för att sedan gå till baka till skolan och möta upp Ellen, vi gick hem till henne, drack oboj och käkade rån :) myys. Kollade även på världens skummaste film :P
Vid halv 4 gick jag upp på stan för att möta Falle, Martin och Ica, vi gick runt på stan och fikade innan pappa kom och hämtade mig och rasmus för att åka hem och fixa inför släktfikat jag bjudit in till.

Mormor och Einar, Morfar och Gittan, Farmor och Farfar, Janne, Helene och Amandus kom för att säga hejdå till mig, vi käkade kladdkaka med glass och drack Kaffe, myysigt att ha dom sammlade och kunna säga hejdå :) När dom hade åkt stack Jag, Falle och Pappa för att köpa lite kvällsmat. Det blev Kina mat från Formosa på Stortorget. En utav de bästa Asiatiska restaurangerna i Örebro !

last monday

Hejhej

Vaknade upp i Kumla vid 08.00. Där blev det frukost och sen promenad till tåget för att skiljas från älsklingen ... Framme i Örebro köpte jag en kaffe på pressbyrån och sen gick jag till Apoteket för att hämta ut den sista sprutan, iaf var det vad jag trodde det var.. Sen tog jag bussen till Österpraktiken för att ta sprutan men då visade det sig att det inte alls var en spruta utan ett tuberkulintest jag redan hade gjort.. så det äventyret var i onödan. Sen gick jag iaf hem till farmor för att sen gå och klippa gräset och Janne och Helene för att sen gå tillbaka till farmor och äta lunch. Sen åkte jag, farmor och farfar till marieberg för att köpa Jeans till mig :) Vi kom därifrån med ett par jeans och två st tröjor !
På vägen hem släppte dom av mig vid tullängen där jag mötte upp elina och gänget :) vi drog oss upp på stan för att äventyra lite, efter ett tag var det bara jag och Elina kvar så vi gick runt på stan, jag hittade ett par svarta tygskor på H&M fför 129 kr :) Sen blev det fika på Whayne´s för att sedan gå över till oscaria och hälsa på på träningen.

Nu sitter jag på mitt rum och kan inte sova...
bilder på kläderna kommer någon gång, kanske i morrn :)

puss och godnatt <3

Helgen

Har inte haft tid eller lust att blogga i helgen.

I Fredags var det kräftskiva hemma i trädgården, det var vell trevligt ganska kallt och blött men goda kräftor.

I Lördags blev det en tur på stan men älsklingen, han köpte lite kläder och jag lite små saker inför resan. Kvällen spenderades hemma framför TV:en med färdigköpta micropizzor :)

I söndags blev det staden igen för att inhandla ännu mer kläder till älsklingen. Sen vandrade vi hem igen men när vi kom hem isåg vi att Rasmus köpt fel storlek på byxorna så efter någon timma tog vi bussen upp på stan igen för att byta byxorna och sedan möta upp Ica och Martin för att gå påbio :) Sen blev det hem till kumla igen .

sommarväder !

hejsan !

Idag på väg hem från kumla cyklade jag förbi kära TBS och jag kunde inte låta bli att titta in och hälsa på alla. Det var mkt trevligt att få träffa gamla klassen ! + att se alla nya lokaler ! fint fint. Trampade hemmåt och var hemma runt halv 12. Då var det promenad med Torsten och dega framför TV.
Målade även klart fönstrena på vårt garage, sysselsättning på hög nivå.

Nu kom jag precis hem från picknik i stadsparken med Ellen myys myys :)
och nu ska jag hjälpa mamma och pappa med party tältet och sen får jag skjuss till kumla !

tapeter, glass, ipod, paket och älsklingen.

Hemma redan kl 08.00, somnade i soffan och sov tills Angelica ringde och väckte mig runt 10.00. Vi åkte moppe till Kraft Måleri för att kolla på tapeter till hennes rum. Vi hittade några riktigt snygga, en med svart bakgrund och guldiga bambuträd typ, en el guldig tapet och en grå ! Vi åkte hem och när jag skulle sätta mig på cykeln till ellen och anna fick jag ett sms som sa att min ipod hade kommit till posten ! Så jag cyklade till ICA ist och hämtade ut paketet, skyndade mig hem för att ladda in lite musik och sen cyklade jag upp på stan för att träffa Ellen och Anna, vi gick runt lite på stan, jag fick en jätte fin tunika av sötnosarna i födelsedagspresent :D Sen blev det bussen till Kumla runt 15.00 (:

Bullar överallt

Hejsan svejsan !

Det blev som sagt bullbak hemma hos Elina, efter massa skratt och massa deg i magen så blev det ett antal påtar med jummiga vaniljbullar som man själv knappt hann äta av innan jag var tvungen sätta mig på cykeln och trampa hem igen för att direkt trampa upp på stan och ta bussen till Kumla .

Tandställningen är BORTA!

'

packa, packa och packa

Hello !

Japp, dagen är fortfarande helt händelselös... Har roat mig med att sätta in pyttesmå bilder i mitt halsband, sen har jag skrivit en JÄTTE lång packlista och även packat ner ganska mycket kläder och sånt.
Snart ska jag iaf cykla till Elina och baka bullar med henne, filip och Erika ! sen blir det hem igen för att sedan åka med till Kumla efter att älsklingen vart på bio (:

väska nr 1

väska nr 2

Första dan i skolan ... men inte för mig !

Tisdag morgon, klockan är 09.34 och jag har redan hunnit vakna och ätit frukost i kumla - gått till tåget med älsklingen och cyklat från stationen! Jag är trött. Men vad gör man inte för att få träffa bby ;P

Igår blev det äventyr på staden med Elina, Filip, Julius och Matte. Det inhandlades en målarbok och ett paket pennor innan vi gick tillbaka till Filip för att måla lite. Varför inte lixåm? 16.33 tog jag bussen till min nyklippte pojkvänn, Där blev det film, mat och marmelad.
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, blir säkert något roligt som att sova tillexempel :) Just nu är det soffan och MTV som gäller !

12 dagar

29 AUGUSTI

Den 29 augusti är det time ! Jag sätter mig på flyget kl 07.35 från Arlanda och åker till mitt nya hem under det kommande året ! helt jävla sjukt är det! Ida och Lollo har redan kommit fram till sina värdfamiljer och jag är ensam kvar i lilla sverige men jag klagar inte skulle inte byta med nån av dom ! Älskar att jag fortfarande är hemma och kan träffa älsklingen så länge som möjligt :)

Idag började förberedelserna på allvar ;P Skickade iväg papprena till min nya skola, skrev början till en packlista och började till och med att packa ner lite saker jag vet att jag inte behöver förens jag har kommit fram, som tillexempel vantar och mössa.

Washington - Seattle - Tulalip

Jahapp

Då ska man försöka börja blogga igen då !
Denna gång ska jag verkligen försöka att hålla igång bloggen ett tag iaf :)

Tänkte uppdatera med lite bilder från resten av sommarlovet så jag kan  börja blogga om vad som händer nu!

efter veckan på Gotland med Elina var man rejält brun :)

tjejkväll hemma hos Ellen med picknik i parken och flum !

sen fyllde man 17 !

blev firad av tjejorna i Stadsparken <3

kalas för släkten

sommarjobb åt lillen Amandus :)

Åland med Mamma och Angelica

vart på liseberg med the one and only Familjen :)

det som gjorde sommaren 09 var all tid med älsklingen ! Du är världens bästa <33