kort

Bad, sol och snorkling
båt tur tbx :P
shopping
middag ute med morfar och gittan :)

i morrn är det GOTT NYTT ÅR!

arms are for hugging

Hejsan :)

sitter i vardagsrummet och lyssnar på de vuxna när de snackar om tsunamin... i morrn ska vi ta en båt ut till en ö för att sola och bada (:

Dagen började med en tur ut till ett Buddha tempel. Bara för nöjes skull så skulle vi vandra upp till templet uppe på toppen av ett berg.. det va ca. 1325 trappsteg! Nästan rakt upp! det tog ca. 35 min..... men det var ganska fint när man kom upp och det var defentivt skönt att komma ner :P

Sen var det bilen till Big C. Ett stort varuhus, mkt kul inhandlade en massa roliga saker :) bilder kmr. Sen så stannade vi till vid en stor marknad med en massa saker xD

Söndag

Hejsan :)

dagen har bestått av bad och sol :) vi åkte ner till stranden för att bada i havet :) men ganska fort så gick vi till ett hotell för att träffa en kompis till Angelica, vi badade där på deras hotell, blev bjudna på lunch och frukt :)

sen tog vi bussen hem igen och nu ska vi snart käka middag.

Man orkar inte göra så mkt i den här värmen! xD

puss<3

PS. Läs twilight böckerna! , fast se filmen först så blir den inte en besvikelse :P

Thailand

Äntligen har vi kommit fram!
Restiden vart ca. 40 timmar samanlagt... men men nu är vi här hos morfar i Krabi
Det är ca. 25grader varmt och kl. snart halv 9 på kvällen.
Dagen har spenderats nere på stan ; jag inhandlade ett par piratbyxor och två par nagelack :) det här kommer bli kul :P

kmr att ha tillgång till dator i typ en vecka så det kmr att uppdateras :P

hoppas ni har det bra i det snöiga sverige xD

pöss <3

Hejdå

Nu ska vi åka om 2 timmar så jag tänkte bara säga hejdå!
Kommer hem igen den 18 januari,
Jag tror faktiskt att jag kommer att ta med mig mobilen men isf min gamla men vi får se:)

Ha ett underbart nyår!

love you<3

ps. ska försöka skriva lite därnere men vi får se ;p

Julafton

GOD JUL!

en mycket trevlig julafton med mycket trevligt folk :)

Snart åker man till Thailand

Måndag.

intervju med STS - inte svårt alls!

Stan med L i s a och E l i n a, även B i a n c a  kom upp ett tag :) Jag köpte en BH, en bok, julkappar och lite sånt :)
myysigt <3

sen var det Intervju med Explorius!  - inte svårt det heller men kommer troligtvis inte att kunna åka till mina släktningar......................

Efteråt kom I d a hem till mig, vi bytte julklappar och snackade en massa, kmr att sakna dej <3

kort inlägg men.

Söndag.

Söndagen spenderades hos mormor för att fira jul med mammas släkt. Jag fick en Mp3, bio-chek, 300kr och 1000 thailenska pengar :)

sisters <3

vi klädde granen och..

delade ut julklappar :)

sööt<3

På vägen hem blev jag avsläppt hos E l i n a, myys på er tjejor <33

Lördag.

here comes the bilder xD

seegt och trött :)

först blev det fiix hos Anna med brudsen'.. <33

sen så cyklade jag till Elina för att fiixa med älsklingarna <3

Tillsist bar det av till Kåren med snyggingarna :) vi hade för kul och träffade en massa roliga männikor :)

fredag kväll

Här kommer lite bilder från i fredags kväll xD

Dagen började med Julavslutning på O´learys :)

Sen blev det att gå hem till Anna med en massa folk:) Några bakade havreflan
och några käkade upp dem:P eller hur Ellen?

Sen var det fest som gällde. Fööör kul kväll xD

<333

? xD

Kul

okei srry för den dåliga uppdaterningen och det blir inte bättre.
Nu är kl. 02.10 och jag har redan hunnit somnar på datorn :P
i morrn är det två intervjuer som gäller, en med STS och en med explorius

men nu ska jag sova ska försöka ladda upp en massa bilder och sånt i morrn, Håll ukik :)

Julavslutning + nyår :)

Hejsan
Sitter hos A n n a och kurerar E l l e n :) Gårdagen var grymt kul!
Började med julavslutning på O´learys, vilket inte var de lättaste att ta sig till ... skulle ta 08.30 bussen men när kl. blev 08.40 hade den fortfarande inte kommit. Jag började gå till nästa busshållsplats men nästa skulle gå 08.56 och då skulle jag komma försent så jag vandrade hem igen för att fråga pappa om skjuss. När jag hade gått börbi den första busshållsplatsen och nästan var hemma så kommer ju bussen! en kvart försent! Men den missade jag ju... men pappa körde mig iaf så jag han ändå:).
 Avslutningen var för rolig! Vi började med att käka frukost buffé sen så kollade vi på några av de bästa svenska julfilmerna som vi hade gjort:) det var även en sångare där som sjöng en massa och hade musiktävling med oss.
Sen var det dags att få vår julklapp (en thoren mugg) och säga hejdå till alla :(
Efteråt gick Jag, E l l e n, A n n a, D a n i el , T v i l l i n g a r n a, J u l i a och D a l l e hem till A n n a för att bara och kolla på Gossip Girl , mkt myys'
Sen var det bika hem lite snabbt, säga hej till familjen och sen bika tillbaka för att fixa sig lite innan det kom lite folk till A n n a :) Jag firade nämligen mininyår för jag inte ska vara hemma på nyår!
Mycket trevlig kväll men många trevliga människor, mycket prat och mycket myys'.

Nu är det dagen efter och jag har A n d r é att tacka att jag inte mår som E l l e n.. xD
ikväll blir det school´s out :)
pöss på alla <3

bilder kmr sen :)

Torsdag.

naturkunksap-matte (PROV!) - SLUT!

Kortaste dagen i dag. Sista lektionen för terminen firades med Matte PROV! yeyy...... tror faktiskt att det gick bra :)
Jaja efter skolan så träffade jag E l i n a och E r i k a på stan, vi kollade lite julklappar till andra och oss själva xD myys'
Skulle till tandläkarn kl. 13.00 så jag och E l i n a satte oss på subway för att käka lunch. Sen var det bussen till tandläkarn.. inte kul, Träffade J o h a n n e s R e x på vägen in, han skulle laga sin tandställning:) Iaf kom ut från tandläkarn så här....

inte snyggaste bilderna men det är inte så många som läser min blogg ändå xD

Efter tandläkarn blev det Gott på foten. Skulle kolla varför jag plötsligt hade ont i vänster foten. Det var det snabbaste jag någonsin kollat upp något men kände att jag verkligen inte ville ha en skada till så. Han som jobbade där sa inte så mycket men han slipade lite på mina ilägg och om det inte skulle bli bättre så skulle jag komma tillbaka och göra ett par nya.
Sen så vandrade jag över till mammas jobb ett tag, fikade med henne sen så tog jag bussen hem. Var hemma i typ en timma sen drog jag för att möta E r i c på Almbyskolan. Vi kollade på julslutningskonserten och träffade massa lärare :) mkt myys'
Nu är jag iaf hemma och i morrn är det julsavslutning!! yeyy.
puss<3

tillägg

Ett tillägg på önskelistan!!!!! (mer om dan kmr ikväll :))

Finns på Veromoda xD

Onsdag.

sovmorgon - spanska redovisning - lunch (sista på Karro!) - naturkunskap - idrott med A-klassen , dom vann..

Körde typ turnering mot A-klassen i dag på Idrotten, jag var sjuk och satt bredvid så vi vann inte ... xD nej men jag spelade en 4 min. match i basket men när den var slut stod jag bara och skakade och frös.. så det var ingen bra idé. Efter skolan så var det bussen till farmor för att fiixa pappas byxor men dom var inte hemma så det var bara att vandra hem. På hemvägen stannade jag förbi på Frontline för att fråga om praktik plats, men nej det gick inte. Så nu har jag typ panik!! nej men det fixar sig :) :S

Sen blev det G-viken som avlutning med Oscariaflickorna. Roligaste på länge !!
ni är bäst, kommer att sakna er!

Önskelista 2008

Hade tänkt att ladda upp bilder på allt men det laggar sönder så ni får tänka er att det finns bilder :P

- Twilight (pocket på Engelska)
 - New Moon (pocket)
 - Eclipse (pocket)
 - Breaking Down (pocket)
 - Mp3
 - Fotoramar
 - Fotopapper
 - Canvas tavlor (tomma)
 - Pengar

eller egentligen önskar jag mig massor men iaf xD

pöss <3

Måndag.

datakunskap - hål/plugg - företagsekonomi prov! - svenska/spela in film.

Äntligen var företagsekonomi provet över! Haha på er som ska göra det nästa termin xD
Nu har jag förhoppningsvis en praktik plats snart också, antingen på conventum eller på komunen :) yeey.

Träningen var utbytt mot skoskrubbning med oscariaflickorna, men vad gör man inte för 6 000 kr :)

Elf your self! (Ida´s)
Elf your self! (min)

hahahahahahhxD

3:e advent

I julstrumpan hittade man ett biokort på 100kr :) Spenderade nästan hela dan till att plugga, NK och Fe...
Sen var det Avslutning med Lillaget :) Nu har jag pluggat massa och är totalt sjuk...

Vi fick presenter :) En ljus lykta och en påse never stop :)

Godis xD

fiin :) <33

Lördag.

Spenderade nästan hela dagen i sängen med datorn och pluggade...
Var tvungen att hoppa träningen för vem har blivit sjuk? JAG....

På kvällen var det iaf utång med B i a n c a, E l i n a och L i s a :) Vi var hemma hos B i a n c a och käkade tacos, tittade på Harry Potter och gick i trappor xD sen var det att åka runt lite överallt :)

trevlans
Lisa och Elina (:

bästa <3

tack för en mkt rolig och kall kväll !

God Natt <3

opps.

glömde skriva att denna underbart myysiga fredag började med ett lucia tåg av lärarna, dom är för bra (:

fredag

myys fredag på hög nivå !

spanska - vilket vi gjorde klart våran saga på, duktiga!
hål - fika - prata
svenska - gjorde klart svenskan och lämnade in den !! :)
                                      SLUT

allt toppades av en massa snö!

Efter skolan gjorde jag inte mycket, seegade framför datorn. Men efter middagen så drog jag, L i s a, M i c h a e l a, A n g e l i c a och A n n a-M a r i a till kullarna för att åka pulka! yeey xD föör kul hade vi :)
      pöss på er <3

snööö

Nästan ledig i dag. Hade inga obligatoriska lektioner men jag pallrade mig upp till matten iaf:) Annars har jag inte gjort så mkt mer. Suttit och pluggat och varit ute med torsten. Bilden får bli dagens blogginlägg :)

GAAH

Dessa två senaste dagarna har varit fulla med aktiviteter och roliga möten. I tisdags så han jag med en sväng på stan med A n g e l i c a mellan jobbet och dansen, träffade K r a n t z på väg ut från Åhléns, det var ett tag den kan man säga, tror inte att jag har träffat honom sen gustavsvik i början av sommaren :O riktigt trevligt. På dansen var det öppet hus, det var sjukt mycket folk och sjukt varmt! Kommer att sakna raggan och M i c h e l l e, du är bästa läraren ! :)  Vi skulle ha kunnat träffas på lovet men som alla vet så sticker jag till Thailand! YEY, fast ändå inte ska inte klaga men det är lite segt att missa allt som händer på lovet med nyår och massa annat man kunde ha hittat på med vännerna ..
När jag satt och väntade på bussen så träffade jag A n d r é som jag inte heller har träffat på länge ( en månad typ :P ) men det var trevlans iaf. Vi han snacka lite OTH också, så klart vad annars ? :P Andra möten under dan var L i s a , B e l l a  och B e l l a :)

Denna dag började också med ett möte, träffade nämligen S a r a M på bussen till skolan, det var kanske  inte så länge sen man träffade henne men det är allid lika trevligt :) Skoldagen avslutades med Idrott - handboll. nja kanske inget för mig, det gick så j*vla fort när dom spela så man han inte med :P På bussen hem så sprang jag även på F e l i x :)

skippade träningen i kväll för jag kände att kroppen orkade inte riktigt, men det gav mig tid att äntligen ringa till S t e f a n ! St e f a n och L i t s a är de som jag ska bo hos under mitt år i USA. Jag säger bara GAAH, det är inte långt kvar nu! I sommar så gäller det I d a och L o l l o xD

Nu ska jag iaf sova snart

Pöss<3

Måndag.

Lucköppningen i dag var frågesport om lärarna och vem vann? JAG xD Priset var att man fick välja vad som helst ur lärarnas hemliga choklad klubb :P Jag valde en Marabou Amigo choklad kaka. Bra sätt att börja dagen! Efter det så sackade jag, I d a och L o l l o med S a n n a om USA, hon var själv där när hon var ung och vi fick höra en massa berättelser och få endel råd :) Sen så vart det typ en halvtimmas Datakunksap där vi började på ett nytt kapitel, Excel. Efter det så satt vi alla och väntade på att Fe:n skulle börja men efter en kvart kommer han ner och ba: Men vi har ju inga lektioner den här veckan. Sa jag inte det? Nej det sa du inte! Aja sköönt de, jag och I d a åkte hem till henne, käkade toast, kollade Vänner och sov. Sen var det bara att åka tillbaka till skolan för två timmars Svenska. Vi fick i uppgift att på en vecka spela in ett radio - eller ett TV-program med Jul tema :) kuligt värre, Min grupp ( Th e r  e s e , I d a, D h a n y a, S i t t o och Jag.) bestämde oss för att göra ett slags lucia tåg och spela in :P

Sen var det vara bussen hem som gällde, somnade framför TV:en när jag kom hem. pluggade lite sen var det möte på oscaria om grupper och tillsist blev det träning :)

O´helga natt

Andra Advent - myys.
I julstrumpan låg det ett genomskinligt nagelack från Viva La Diva, det behövdes.
Sen så kom jag på att pappa inte hade fått sin julklapp från förra året (en städning av verkastaden) så förmiddagen spenderades till att plocka och slänga en massa saker i källaren men det är redan snart klart och jag har bara jobbat i typ 1½ timma :) På eftermiddagen så cyklade jag hem till farmor för att låna hennes symaskin. Jag fick nämligen 100 kr per byxa jag la upp till pappa! Det var dock inte det lättaste att sy när man hade både farmor och farfar som granskade varenda stygn man sydde inte bara de, de skulle ha komentarer på allt jag gjorde också...men men så är dom.

L i s a ringde och fågade om jag skulle med till O´helga natt, klart man vill det ! Vem vill inte stå ute i regnet i flera timmar och frysa. Det var iaf min första reaktion men när vi väl var där så var det ju göööör mysigt xD Ni två tjejor är underbara !
Efteråt blev vi bjudna på fika av L i s a s mamma C a r i n a. När vi väntade på bussen så gick vi in på bio:n ett tag och kom på att det skulle vara riktigt mysigt att gå på bio på söndag kvällar, som en slags avslutning på helgen. Nästa helg eller?? xD

Lördag

Äntligen helg så att man ska kunna ställa klockan på 08,00...
AGF:s stora höst soaré stod på schemat för i dag så det var bara att gå upp för att sätta sig på cykeln till Idrottshuset lagom tidigt en lördagsmorgon. Vi hade förträning med Lillaget kl. 10.30, sen så hade vi inget att göra i några timmar så vi drog och köpte mat på Max, det var ett äventyr det med xD Uppvisningen började kl. 15.00 och höll på till 17.00, helt okey faktiskt och Oscariaflickorna ägde söönder alla!!

Kvällen spenderades med Li s a, vi gick till hemköp där jag inhandlade glass och hon chips sen gick vi hem till henne, kollade på Lizzie McGuire och tjockade (: Nu är jag gryymt trött och tänkte snart somna till Step Up 2.

the forbidden fruit tastes the sweetest.

Fredag!

08.30 = lucköppning :) I dag var det S a n n a som hade anordnat julgransklädnad, mkt myysigt och går man business så gör man xD Efter skolan följde jag med I d a hem till henne, vi drack oboj, käkade lussebullar, kollade på Gossip Girl och Vänner, trevlans. Sen åkte jag med henne upp på stan, hon skulle fika med en kompis och jag skulle gå och titta lite på julklappar. Hittade faktskt några så nu är det inte så mycket kvar (: Sprand ihop med mamma på stan också, vi gick och fikade på Träffpunkt och hon handlade adventspresenter till mig och A n g e l i c a xD

På kvällen så gick jag och E l i n a på bio, Twilight. Den är nu en av mina favorit filmer, den måste ses igen snart! Den hade allt, kärlek, spänning, vänskap och massa mer. Ett måste att se!
Alla tjejer inne i salongen ville ha sin egen vampyr kan jag lova!

Godnatt<3

the rest of your life is a long time and the rest of your life starts right now.

kul jul.

Oj, lite länge sen man orkade blogga men nu kommer iaf en sammanfattning av första halvan av veckan :)

I måndags så var det skola som vanligt, vi hade datakunskap, Fe och svenska. Vad jag gjorde efter skolan har jag totalt glömt bort :S någon som vet? På kvällen var det träning med oscariaflickorna, Det blev faktiskt en handvolt halv för mig ! yey det har jag inte kört på typ ett och ett halft år ! xD

Tisdagen har jag däremot bättre minne av :P Skola med datakunskaps prov som var lite halft underhållande

en fråga : vad har du fått om du har en trojan i din dator?
    a´: virus    b. besök av en grek    c: skadligt program
                               hahahahahxD

Slutade innan lunch, tog bussen hem till J a n n e och H e l e n e för att vara barnvakt åt  A m a n d u s. Jobbade i 2 timmar och tjänade 100 kr (: Sen var det bara att vandra hem i regnet, snygga till sig lite, packa danskläderna och ta bussen upp på stan för att träffa Li s a  och E l i n a. Vi letade julklappar men vi hittade inte särskilt mkt. Jag köpte en julklapp till E r i k a som senare på kvällen gavs bort till A n n a som avslutnings present..
Vi satte oss för att ta en fika och snacka lite, men det blev mest bara fika för jag var tvungen att snabba mig till dansen och de andra två skulle på möte om soarén.
Raggan var för kul, men det jobbigaste passet ever! Bara för att vi skulle ha öppethus med showen sen så körde hon slut med oss.. men kul var det xD Öppet hus gick faktiskt ganska bra! även fast jag var helt död sen raggan.

Idag Onsdag.

Sovmorgon! sköönt, hade massa tid på mig i morrse men så klart missade man bussen.. fick vänta på 17 som kom 10 min senare. Jag trodde att jag skulle komma försent men det var många från skolan som tog den bussen så det var lungt (: Han i alla fall fram precis till när vi började. Dagen avslutades med basket på idrotten, kul var det + att jag och b e c c a ägda alla ! xD
Skynda sig till bussen var det som gällde när vi slutade, gick av vid J a n n e och H e l e n e för att vara barnvakt i två timmar till, myysigt värre är det + att det är bra betalt :P vandra hem för att senare åka på träning, som var den mest kaotiska och seega träningen på länge..