Gotland

Sitter i vårt lilla hus/källare och kollar på materix. Här kommer lite biler från de första dagarna :)

färja

pilkastning

och minigolf :)

begravning

Väckarklockan ringde 7, kom upp ur sängen en timma senare och kröp in i duschen, kl 9 åkte hela familjen iväg för att först plocka lite blommor och sedan åka till en kyrka i hallstahammar för att vara med på min mormors manns begravning

Söndag & Måndag

Vaknade upp vid 12 med bby, vi käkade frukost och sedan gick Rasmus till bussen, jag hoppade in i duschen för att sen cykla iväg till Elina. Halvägs till Elina möter jag Rasmus på väg hem till mig igen, han buss kom aldrig :) Så vi gick hem och kollade på Tv, käkade middag och fick skjuss till Kumla senare på kvällen. Framme i kumla, käkade vi en kebabtalrik, köpte schips och godis och sov till en film :) Efter lite nattligapromenader somnade vi tillslut.

Vaknade som vanligt först och hade fullt upp med att behålla täcke och sängplats bredvid plutten :P Tillslut vaknade han och då blev det en stor frukost med cocopops :) Gick tillsamans till stationen bby åkte till hallsberg och jag hem. Sedan dess har jag vart och tränat och klipptgräset. Nu sitter jag och väntar på att ringa plutten och sedan cykla och hämta honom :)

pösspöss <3
( ingen bild idag xD )

Bröllopp

Vaknade upp runt 11 på lördagmorgonen, fixade lite och cyklade sedan till Ica Nära för att möta upp Erika, vi gick hem till Tom (elinas morbror) Vi skulle nämligen servera på hans bröllopp :) Det blev mycket skratt, hårt arbete och massa god mat!

vi dukade

satte på lappar på glasen och lärde oss att öppna bag in box vin :)

snygga elina var där oxå! haha

Bianca 17år!!

Firade älskade Biancas 17års dag med middag hemma hos henne :)

Rynningeviken med skolan

Korvgrillning med skolan i rynningeviken :)

Skolavslutning :)

Först hade vi avslutning på skolan med massa tal och sång och sådant :)

Sen drog ett gäng till CentralParken och tog en massa söta kort :)  MER FINNS PÅ FACEBOOK!

Klasskamp !!

Samlades kl 9.00 i regniga Stdsparken för att tävla klassvis i massa olika grenar ! xD

Den bilden får avsluta dagen, mer finns på facebook :)

Rynningeviken

Blev upphämtade och skjussade till Rynningeviken dirket efter avslutningen, massa mys och skratt xD

Avslutning hos Gunilla

Avslutning hos Gunilla med Oscariaflickorna, det blev korvätning, brännboll och massa myys :)

Tisdag

Vaknade upp och började fixa med arvodeslappar, sen cyklade jag iväg på världens läskigaste cykel till Janne och Helene för att klippa gräset, när jag var klar skulle jag och hämta min cykel som jag lämnat in på lagning men den var inte klar än... så jag fick skjuss hem av pappa och lånade hans lite mindre läskiga cykel för att cykla till Alnängsbadet och spela volleyboll (:

nu ska jag snart ta bussen med Elina och Lisa hem till vår tränare och ha gympa avslutning :)

Måndag

Vaknade vid 11 och insåg att jag totalmissat min sjukgymnast tid som var kl. 08.00... inte bra alls. Satte iaf gång och pluggade klart rättskunksapen, så nu är man helt klar inför sommaren!! När jag var klar tog jag cykeln upp på stan och träffade Ellen, vi kollade på massa bikinisar till henne och sen tog vi en jätte god glass inne på krämaren innan jag mötte upp plutten<3

Helgen :)

Fredag

Var och firade morfar på fredagseftermiddagen/kvällen, blev avsläppt utanför Fredrik på vägen hem, träffade Elina och Filip och gick hem till fredrik:)

Lördag

Vaknade upp vid 11, städade hela undervåningen och tog sedan tåget till bby <3 Vi köpte och käkade massa godis, kollade på film och fotboll (:

Söndag

Vaknade hos plutten, åkte hem runt 3 för att sedan cykla till elina, där blev det tacos, film, spel och spontanhandling :)

Torsdag

Upp tidigt för att cykla till skolan och kolla på film på engelskan..... LITE segt. Vi kollade iaf på Hairspray och sen rensade vi ur skåpen, byebye school! Cyklade och tränade när vi var klara och sen var det hem och käka lunch. Ellen sms:ade och frågade om jag ville hänga med på marknadsafton, självklart! Så jag fixade klart allt hemma, packade väskan för övernattning och cyklade sedan iväg upp på stan. Vi gick runt där och mös i regnet, kollade på skolavslutningskläder och massa annat roligt :)

köpte denna klänning för 50 kr :)

Sen vare uppvisning med barnen på våghustorget! Det var synd om dom, fick stå i linnen och barfota på asfalten (det var inte varmt!)

När vi var klara satte jag mig på bussen till Kumla, kom hem i dag fredag :)
Nu ska jag snart åka till Morfar och Gittan, vad händer ikväll??

pics´ from Filip

Tullängen slutar skolan :)

Tjänna bloggen

Har ju då inte bloggat på hur länge som helst och tänket faktiskt inte skriva så mycket heller utan mest lägga upp bilder från dagarna. Har ju då köpt en ny kamera - loooove it!!!
så här kommer bilder från dagen:

åkte till Rusta med mamma

hittade bajspåsar i många olika färger, inhandlade såklart en rosa rulle :)
sen blev det gymmet och sen till skolan för att käka lunch.

efter lunch vare engelska, vi spelade in en film om ordspråk

efter skolan cyklade jag hem till farmor, vi kollade lite gamla bilder och lekte med en aparat som kunde skriva ut namn lappar :)