Ödeby

När klockan blev runt 16 så packade vi ihop oss och åkte hem till Matte i Ödeby, där grillade vi, planerade Göteborgsresan, drack gott och tog oss ett kvällsdopp :) Fick även en tårta av Julia och en fin fin klocka av Elina och Filip ! En väldligt mysig kväll med goda vänner. Vi sov över och på morgonen tittade vi på Så som i himmelen för att sedan äta pizza innan det var dags för bad igen. Jag åkte hem vid halv 2 för att jobba. Efter jobbet så åkte jag hem till Elina där hela gänget (Matte, Julia, Elina, Filip och Emil) var sammlade, Elina hade köpt sushi till mig :D
Nu sitter jag hemma i sängen och ska sova, jobb i morgon från 7-16 och sedan är det kalas klockan 17.00 :)

19 år fyllda!

I går så åkte jag och syster till sommarstugan för att fira min födelsedag! Vi åt middag nere på stranden och badade, det var en jätte mysig kväll! Har tyvärr inga bilder från middagen för dom bilderna finns på mammas och pappas kamera. Har dock några bilder som jag tog med min nya fina kamera jag fick i födelsedagspresent av familjen! Fick även ett jätte fint linne av angelica och örehängen :)

Tittar tillbaka

Idag så var det först jobb till kl 14.00 sedan så åkte jag till gymmet och tränade lite innan jag cyklade hem och somnade på soffan, blev så otroligt trött när jag kom hem+ att jag har ont i magen, konstigt! Men det gör ingenting för i morgon så är det jobb som gäller igen och på kvällen så åker jag och syster ut till sommarstugan för att äta en god middag med våra föräldrar och för att jag ska kunna vakna upp där och dom ska kunna komma in och sjunga för mig som vanligt på min födelsedag! För på torsdag fyller jag 19 år! inte så jätte spännande men det betyder att man snart är 20 vilket är lite mer spännande men sen tycker jag att man kan sluta fylla år!

Min 18-års dag, vilket var en oförglömlig dag!

En vanlig helg helt enkelt

Hade en mysig lördag med två filmer hemma och sedan middag på Ivy med Pappa och Julia. Sedan gick jag och Julia för att hämta tillbaka mitt körkort och kort för någon hade hittat det inne på Frimis :) Vi satt där fram till kl 23.30 tror jag innan vi bestämmde oss för att åka hem. Jag han inte så långt för på vägen så mötte jag Kajsa, Lili, Julia L och Ennie som satt på uteserveringen på Satin. Så där hamnade jag tills dom stängde. Träffade massa trevligt folk som man inte har sätt på länge! Kvällen blev väldigt lyckad måste jag säga! Idag har jag rensat i mina lådor, tvättat, städat lite och sånt. Nu sitter jag och försöker hitta låtar till höstens träning med gympa barnen. Skriver ner det nya friståendet bit för bit också, det tar sin lilla tid fast jag är för första gången ute i god tid!

Har knappt klivit ur sängen idag, men jag har fått mycket gjort i alla fall! I morgon så jobbar jag kväll, 15.00-22.00, hoppas att det går bra kvällar är väldigt stressiga!!

Vinkväll

Efter en vecka med jobb och fristådende så var det dags för vinkväll hemma hos Angelica :) Kvällen avslutades på Frimis där jag tappade bort mitt kort och kökort men ingen skada skedd! Det är upphittat och jag ska åka och hämta det på Frimis senare ikväll :) Här kommer någon bild från kvällen, Erika har fler men har inte fått dom än.

Vanliga livet

Nu har Mika åkt hem, vi åkte hem till Lasse i Solna för att sova lite innan det var dags att åka till flygplatsen kl. halv 4 på morgonen. En timma senare så var hon borta och på väg hem!
Jag körde hem på morgonen och kom hem vid halv 8, gick och la mig och vaknade många timmar senare. Sedan blev det pannkakor hemma hos farmor innan jag och Elina gick till Ivy för att sedan gå på den sista Harry Potter filmen. Det var bra, men jag vill se den igen för det va så mycket att ta in! Idag vaknade jag hemma hos Olle, cyklade med honom till jobbet vid 6 på morgonen för att sedan forstätta hem. Somnade framför TV:en och nu ska jag iväg och träna innan det är dags att jobba.

Avskedsfest för Mika

Vi lekte lekar

Vi stod på händer

Vi dansade

Favoriter i repris kort

Vi kramades

Hemma hos Kajsa

Dalarna

I onsdags kväll så satte vi oss i bilen och åkte upp till Dalarna. Vi satt uppe sent in på kvällen och snackade. På torsdagen så tog jag först hand om Amandus en stund sedan åkte jag och handlade frukost till hela huset. Senare på dan så åkte jag, Angelica och Mika till Rättvik för att kolla på när dom gör dalahästar, vi gjorde även egna dalahästar:) På kvällen så åkte vi alla ut med båten på Siljan. Fredagen spenderades inne i huset för det regnade. Mitt på dagen åkte vi tillbaka till Örebro :)

Parken Zoo

Idag så bar det av till Eskilstuna för att gå på Zoo :) Vi såg massa roliga djur och hade en riktigt trevlig dag!
Om några timmar så åker jag, Mika och Angelica upp till Dalarna för att bo i Janne och Helenes sommarstuga, kommer hem på fredag eftermiddag!

Tisdag

I går tisdag så gick vi hem till Farmor och Farfar och åt en jätte god lunch, fikade och drack kaffe. Efter att ha suttit och snackat en stund så begav jag och Mika oss hemmåt för att ta bussen upp på stan. På stan så shoppade vi lite, jag köpte en ny bikini och ett par nya shorts. Sedan satte vi oss på Ivy och tog en cider innan vi gick till East West Sushi och åt middag :)

Vad vi har gjort och vad vi ska göra

Helgen spenderades med att inte göra så mycket. Städade på lördagen och var hemma hela dagen. I går, söndag lagade Jag, Elina, Mika och Olle en jätte god middag men fisk, och potatis och räkor m.m. :D
Idag är det måndag och den har spenderats i sommarstugan med Angelica och hennes två kompisar, Mamma och Pappa, Mormor och Einar + Einars dotter och hennes man. Vi åt lunch och jag åt sill, mycket sill! haha Sedan badade vi och solade lite. Det spelades även kubb och dracks kaffe innan jag och Mika åkte hem till staden igen.

I morgon så ska vi äta lunch hos farmor och farfar, efter det hade vi tänkt att ta en sväng på stan och sedan får vi se vad som händer. På onsdag så funderar vi på att åka till Esklistuna och gå på Zoo :)

En sommar fredagkväll

Stockholm

I går så satte jag och Mika oss på tåget till Stockholm. Vi bode på ett hotell vid Tégnerlunden och kvällen spenderades på några olika barer och restauranger. Träffade massa roligt folk från andra länder och hade en väldigt mysig kväll helt enkelt. I dag så gick vi upp, checkade ut från hotellet och gick till 7/11 och köpte frukost. Senare på dan så tog vi bussen hem till Lasse som lagade lunch åt oss och sedan följde han med till Slussen, Gamla stan, slottet m.m. Turistandet avslutades på att Lasse bjöd oss på sushi och sedan körde han oss till tågstationen! Väldigt lyckad liten mini semester!

Höstens Favoriter från Nelly.com

JAG ÄLSKAR DIG <3

Peace and Love

Hemma från festivalen nu, har haft det väldigt roligt, mysigt, varmt och trångt!